Sprostowanie dot. artykułu “Kolejna awaria ePUAP-U…”

8 maja na portalu Niebezpiecznik pojawił się artykuł pt. „Kolejna awaria ePUAP-u. Minister Cyfryzacji: projekt należałoby zaorać, gdyby nie środki z UE” opisujący w szczegółach poważna awarię systemu ePUAP2. W artykule pojawiła się również nazwa naszej firmy w kontekście, z którego wynikało, ze ponosimy część odpowiedzialności za awarię.

Musimy wyjaśnić, że to, co dzieje się w systemie platformy ePUAP2 nie jest w żaden sposób związane z naszą firmą. Wykonany w ramach programu ePUAP2 system Wydzielonego Profilu Zaufanego nie został jeszcze udostępniony użytkownikom, a żadna część aktualnie działającej produkcyjnie platformy ePUAP2 nie jest naszego autorstwa.

Właśnie projekt wydzielenia Profilu Zaufanego z platformy ePUAP zrealizowany przez Pentacomp miał na celu techniczne uniezależnienie Profilu Zaufanego od ePUAP i usunięcie problemów dotychczasowego Profilu Zaufanego poprzez poprawę dostępności, wydajności i bezpieczeństwa tego systemu. Mamy nadzieję, że te parametry ulegną zdecydowanej poprawie, gdy COI podejmie decyzję o udostępnieniu Wydzielonego Profilu Zaufanego użytkownikom. Architektura i konstrukcja systemu Wydzielonego Profilu Zaufanego ma na celu zapewnienie jego odporności na uszkodzenie dowolnego komponentu. Dzięki temu awaria analogiczna do tej, która nastąpiła w systemie ePUAP2 pod koniec zeszłego tygodnia, w systemie Wydzielonego Profilu Zaufanego nie spowoduje niedostępności profilu Zaufanego dla użytkowników.