mojeID: Uniwersalna identyfikacja

"Cyfrowe przyspieszenie"

Fintech (finance technology) ma coraz istotniejszy wpływ na ewolucję potrzeb sektora bankowego. Idea „Cyfrowego przyspieszenia” - elementu rządowego projektu „Od papierowej do cyfrowej Polski” - jest odpowiedzią na nie. Krajowa Izba Rozliczeniowa ma szczególny udział w realizowaniu tego programu. Jako kluczowy podmiot infrastruktury polskiego systemu płatniczego, spółka aktywnie wspiera rozwój sektora finansowego, będąc ośrodkiem R&D i centrum innowacyjnych usług wspólnych. Na zlecenie KIR Pentacomp we współpracy z Accenture zbudował system cyfrowego potwierdzania tożsamości – mojeID.

Przeszkody w cyfryzacji

Głównymi funkcjonalnościami systemu mojeID są usługi cyfrowego potwierdzania tożsamości w serwisach internetowych podmiotom komercyjnym i ich klientom. Tak zaawansowany projekt wiąże się z wyzwaniami. Pierwszym z nich było pogodzenie wielu różnych grup interesów, które angażuje mojeID. Banki, komercyjni dostawcy usług i klienci indywidualni to odmienne środowiska, które wymagają poznania specyficznego otoczenia prawnego.

Jednocześnie zaprojektowany system ma być ergonomiczny i przyjazny użytkownikom. Usługa mojeID obejmuje liczne i skomplikowane procesy, które odbywają się wielokrotnie podczas jednej operacji przeprowadzanej przez użytkownika. Ich złożoność ma być nieodczuwalna. Kolejnym dużym wyzwaniem było wejście RODO.

Wyjścia

Pentacomp we współpracy z Accenture zbudował kompleksowy system potwierdzania tożsamości i autoryzacji operacji. Rozpoznanie i pogodzenie różnorodnych interesów grup biorących udział w procesie realizacji usług nastąpiło dzięki ścisłej współpracy ze stronami i właścicielami procesów.

Podczas etapu wdrażania wytycznych RODO, Pentacomp wykorzystał wiedzę nabytą w prowadzonym równolegle projekcie budowy narzędzia informatycznego wspierającego duże organizacje w spełnieniu wymagań rozporządzenia. Zastosowane rozwiązania umożliwiły stworzenie zgodnego z różnorodnymi uwarunkowaniami prawnymi, intuicyjnego i przede wszystkim bezpiecznego systemu, który wprowadza sektor finansów w zupełnie nowy etap świadczenia usług cyfrowych.

Jak pokonać bariery?

System mojeID współtworzony przez firmę Pentacomp pozwala KIR na rozszerzenie oferty o unikatowe rozwiązanie. W ten sposób sektor bankowy wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów, którym zależy na nowoczesnych rozwiązaniach, wpisujących się w ich tempo i styl życia. Rozwiązanie zapewnia wygodę, jaką daje prostota dostępu do usług cyfrowych, i gwarancję bezpieczeństwa ich danych. Po uruchomieniu systemu przez KIR konsumenci zyskają możliwość zawierania umów na odległość z mocą prawną równorzędną do odręcznie złożonego podpisu. Aby założyć konto czy podpisać umowę, usługobiorca nie będzie musiał pojawiać się osobiście w punkcie obsługi. Wystarczy, że przekierowany za pomocą mojeID ze strony internetowej Dostawcy Usługi, zaloguje się w swoim banku i potwierdzi zawarcie umowy narzędziem silnej autoryzacji, np. kodem SMS. Bank dokona natychmiastowego uwierzytelnienia i autoryzuje zawarcie umowy.

Korzyści trzech grup

mojeID to rozwiązanie, które pozwala sektorowi bankowemu odgrywać nową rolę - Dostawcy Tożsamości dla komercyjnych Dostawców Usług. Potwierdzanie tożsamości jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla klientów, a także zwiększa wiarygodność Dostawców Tożsamości. Korzystanie z usług i serwisów internetowych, w których wymagane jest potwierdzenie tożsamości (np. towarzystwa ubezpieczeniowe, dostawcy mediów, placówki służby zdrowia), stanie się dla konsumentów bezproblemowe i bezpieczne. Z kolei Dostawcy Usług zyskają poprawę jakości prowadzonego biznesu, redukcję kosztów i wzrost obrotów ze względu na ułatwienie dostępu do swoich usług.

    Jaki problem możemy rozwiązać za Ciebie?

    0 Responses

    1. […] na ten problem jest mojeID – komercyjny węzeł bankowy, który Pentacomp stworzył wspólnie z Accenture dla Krajowej Izby […]