mojeID a węzeł krajowy

MojeID - uniwersalna identyfikacja

Pentacomp jako partner technologiczny Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) stworzył wspólnie z  Accenture kompleksowy system potwierdzania tożsamości i autoryzacji operacji – mojeID. Dzięki mojeID klienci zyskują dostęp do usług online bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. W praktyce system pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata tych usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi.

Gwarancja bezpieczeństwa

mojeID pozwala na potwierdzenie tożsamości tylko w oparciu o dane pochodzące z zaufanego źródła. Uwierzytelnienia może np. dokonać bank, w którym usługobiorca posiada konto i który już wcześniej potwierdził swoją tożsamość okazując dowód osobisty w placówce banku. MojeID umożliwia przeprowadzenie całego procesu on-line. Oprócz gwarancji bezpieczeństwa Klienci zyskują oszczędność czasu i wygodę. Dla usługodawców potwierdzenie cyfrowej tożsamości oznacza także optymalizację kosztów obsługi klienta.

Podłączenie PKO do węzła krajowego

Podczas tegorocznego Kongresu 590 przedstawiciele PKO BP SA, KIR oraz resortu cyfryzacji ogłosili pierwsze w Polsce podłączenie instytucji komercyjnej do węzła krajowego – rozwiązania integrującego różne cyfrowe usługi administracji publicznej. Klienci banku PKO nie muszą już zakładać Profilu Zaufanego, aby logować się do urzędów państwowych czy samorządowych.

Co to oznacza w praktyce?

Np. aby uzyskać dostęp do wystawionych recept i skierowań, wystarczy, że Klient banku wejdzie na stronę usługodawcy np. pacjent.gov.pl. Tam wybierze sposób logowania poprzez bank i zaloguje się do serwisu używając swojego loginu i hasła do bankowości elektronicznej. Katalog spraw, które mogą zostać załatwione on-line ciągle rośnie. Logowanie przy pomocy usługi mojeID jest wygodne i szybkie, przypomina logowanie do zlecenia przelewu.

Jesteśmy przekonani, że korzystanie z usług i serwisów internetowych, w których wymagane jest potwierdzenie tożsamości (np. towarzystwa ubezpieczeniowe, dostawcy mediów, placówki służby zdrowia) stanie się dla klientów bezproblemowe i intuicyjne.